dijous, 17 d’octubre del 2013

Coses que vull recordar dels Blogs:

 A classe de GTIC hem llegit el llibre de Usos educatius dels blogs: Recursos, orientacions i experiències per a docents de Francesc Balagué i Felipe Zayas (2008).

                                                    

Un cop acabada la lectura del llibre explicaré les idees importants que apareixen:

1.  La utilització de blogs en educació pot ser força útil ja que, es tracta d'una eina que incrementa les possibilitats de comunicació, interacció i a més a més obren a la resta de la societat el que ocorre a l'aula. Els blogs serveixen per pensar, escriure, compartir i participar.
2.  No tots els blogs educatius són iguals.  Depenent de la seva utilitat i objectius que es fixin es pot tractar d'un blog d'aula, d'un blog de centre d'un blog d'alumne, d'un blog de professor/a, o d'un blog per a tallers i cursos. pel que fa als blogs de professors apareixen experiències, reflexions,compartir amb els altres. Els blogs d'aula poden ser de tres tipus : blog de professors ( informació pròpia, i informació a disposició dels alumnes), blog alumnes-professors ( professors pengen activitats i els alumnes la realitzen o es creen debats) i blogs d'alumnes ( Carpeta d'aprenentatge. Creada pels propis alumnes on es pengen treballs, activitats, apunts).
3.  En el cas dels blogs d'alumnes, un cop són creats els propis autors es converteixen en els protagonistes ja que poden expressar-se lliurament publicant articles informacions i pot interactuar amb gent que visualitzi el seu blog en forma de comentaris. Li permet afegir vídeos, presentacions, imatges... 
4.   Hem de tenir en compte que els blogs són de caràcter públic i per aquesta raó hem de vigilar alhora de expressar les nostres opinions , ja que aquestes han de ser sense faltar el respecte. També és important destacar que cal tenir en compte el domini de la llengua quan es fan entrades als blogs. 

Vocabulari relacionat amb els blogs:

  • Un Bloc és un lloc web que s'actualitza periòdicament i on la informació va quedant organitzada per ordre cronològic. Són molt fàcils de crear i administrar i a més a més permeten la interacció amb l'autor, comentar articles, crear enllaços, fer debats, ... 
  •  La Blogosfera és un terme que agrupa tots els weblogs i té la funció de regular la qualitat dels continguts.
  • Les WEB 2.0 són les aplicacions web que permet la compartició interactiva d'informació.
  • La funció de les etiquetes és bàsicament l'organització i identificació de temes per temàtiques de manera que ens permeten localitzar documents ràpidament.
  • El Wordpress és un sistema de gestió de continguts de codi obert per a la publicació de blogs a Internet.  Amb wordpress el registre és molt fàcil: el professor pot registrar als seus alumnes el nom d'usuari i el compte de correu que li facilitin.
  • Els post són els articles o entrades, és el cos de contingut que forma el blog.
  • RSS (really simple syndication). La sindicació a través d 'RSS consisteix en que una vegada seleccionades les fonts d'informació d’interès, aquestes fonts enviïn avisos d'actualització a l'usuari , sense la necessitat que hagi d'anar comprovant si hi ha novetats en cada una d'elles

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada